دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

Stimulus Polarity (قطبیت محرک):

در سازگاری با تاثیرات مورد انتظار Rate بر ABR، Wrege و Starr (1981) زمانهای نهفتگی BI کوتاهتری را برای محرک کلیک انبساطی نسبت به انقباضی گزارش کردند. Wilson و همکاران (1985)، همچنین زمانهای نهفتگی کوتاهتر BI را برای محرک انبساطی در مقابل انقباضی گزارش کردند اما تفاوت دامنه ای در ABR های ثبت شده از Guinapig ندیدند. قیمت سمعک ریساند  آنها مطالعه ای روی انسان انجام ندادند.

بر طبق نظر Rawool و Ballachanda (1990) مقادیر زمان نهفتگی برای تحریک دو گوشی با تحریک کلیک خارج از فاز، (انبساطی به یک گوش و انقباضی به گوش دیگر) حتی کوتاهتر هم بود.

 

معدل گیری پاسخ و Acquisition

اهمیت احتمالی تفاوت در تعداد محرک هایی که معدل گیری می شوند (بین تحریک یک گوشی و دو گوشی) و توالی که در آن داده ‌های این شرایط جمع آوری می شوند، دانسته نیست. در بسیاری از مطالعات، تعداد برابری از تحریک (معمولا 1024 یا 2048) برای هر شرایط تک گوشی و دو گوشی ارائه می شوند. یک استثناء مطالعه Fowler و Leonards (1985) است که در آن برای هر کدام از شرایط (دو تا تک گوش و یک دو گوشی) سه موج تکرار شد که در هر کدام 4000 تحریک معدل گیری گردید. این موج ها قبل از اینکه پارادایم تداخل دو گوشی اعمال شود، به هم اضافه شدند.

بنابراین پاسخ بدست آمده برای هر شرایط بر مبنای 12000 محرک بود. ارائه روتین تعداد برابری از تکرار تحریک در هر شرایط منطقی است، زیرا پاسخ تک گوشی جمع شده) (موج دو گوشی پیش بینی شده) وموج دو گوشی واقعی، با تعداد برابری از تکرار تحریک بدست آمده اند. Furst و همکاران 1985 مجموعه هایی (متناوب) را به صورت تکراری (25 بار) درآمیختند که از ارائه 256 کلیک در هر کدام از سه شرایط تشکیل می شد، تا اینکه پاسخ برای هر شرایط برای 6400 محرک، معدل گیری می شد.

این روش درآمیختن برای ارائه محرک به منظور توزیع برابر تغییرات در وضعیت فرد یا EEG هنگام تست به کار گرفته شد.

تنظیمات فیلتر:

مورد استفاده ترین تنظیم فیلتر میان گذر در مطالعات تداخل دو گوشی 1، 10، 20 یا 30 HZ تا حداقل 3000Hz است. تنظیم اندکی محدودتر 100 یا 150 تا 3000 هرتز هم به کار گرفته شده است.

آنالیز ترکیب طیفی موج ناشی از تفاوت دو گوشی، ارزیابی نشده است، اما می تواند اطلاعات عملی در اختیار بگذارد. اگر دخالت فرکانسی پایین قابل توجه در این جزء وجود داشته باشد، احتمال کاهش دامنه این جزء با فیلترینگ توام با نقطه قطع بالاگذر بالاتر وجود دارد. شاید این امر دلیل وجود بی ثبات، BI حتی در شرایط ارزیابی ایده آل باشد. در حقیقت درهر صورت، Fowler و Broadard (1988)، اجزاء BI بزرگتر  و قابل اعتمادتری را با تنظیم فیلتر بالاگذر، 150 هرتز در مقابل 30Hz گزارش کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی