دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

از کجا سمعک بخرم

، بهره کلی مطلوب برای هر کاربر سمعک  را بصورت تابعی از میانگین سطح آستانه شنوایی از کجا سمعک بخرم ( HTL ) در فرکانس های  500 ، 1000 ، 2000 و 4000 هرتز ( 4FA HTL ) نشان می دهد . با قبول تغییرات 3 دسی بل در بهره مورد نظر کاربران دیده می شود که بهره تجویزی NAL-NL1 صرفا در 50 درصد موارد قابل قبول بوده و در 45 درصد موارد باید بهره کاهش و در 5 درصد موارد باید افزایش یابد . این داده ها گواهی است بر اینکه در بسیاری از افراد کم شنوا بویژه افراد با کم شنوایی در حد ملایم تا متوسط ، روش NAL-NL1 بهره بسیار بیشتری را تجویز می نماید .

بطور میانگین داوطلبین این مطالعه ، مقدار 3.2 dB بهره کمتری را نسبت به بهره تجویزی ، ترجیح می دهند . که بسیار نزدیک به انحراف بهره معادل 4.3 dB است که در پژوهش های مرتبط با روش NAL-RP بدست آمده است .

 

نتیجه آنکه : نقطه شروع برای تنظیمات بلندی، کاهش بهره کلی در حد 3dB است که به لحاظ نظری در روش تجویزی NAL-NL2 اتخاذ شده است .

ازجمله فاکتور های تاثیرگذار در تخمین بهره مطلوب می توان به 6 مورد ذیل اشاره نمود :

درجه کم شنوایی ( 4FA HTL  بر حسب dBHL

شیب ادیوگرام ( dB )

سن ( برحسب سال )

جنس ( مونث / مذکر )

تجربه استفاده از سمعک ( بدون تجربه / با تجربه )

آرایش سمعک ( یک طرفه / دو طرفه )

 

تاثیر جنس :

جنس کاربران یکی از فاکتور های مهم در خطای بهره تخمینی روش NAL-NL1 می باشد . به طور میانگین کاربران مونث ، 2.4dB بهره کمتری را نسبت به کاربران مذکر ترجیح می دهند که این تفاوت از لحاظ آماری معنی دار است .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی