دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

مراحل پایه در آنالیز پتانسیل برانگیخته شنوایی شرح داده شده است.

زمان نهفتگی :

فاصله زمانی بین ارائه محرک ( در واقع شروع محرک ) و ظاهر شدن قله یا دره در شکل موج پاسخ شنیداری ساقه مغز است. واحد آن بر حسب میلی ثانیه است.

زمان نهفتگی برای هر شکل موج بسته به معیار آنالیز مورد استفاده برای تعیین دقیق هر جزء ( یعنی جایی که قله مشخص می شود ) محاسبه می گردد. ولتاژ قله ( بالاترین دامنه بر روی موج ) برای تعدادی امواج و توسط تعدادی از کلینیسین ها استفاده می شود. کلیسین های دیگر همیشه امواج پاسخ شنیداری ساقه مغز را توسط قله مشخص نمی کنند. به جای قله بخش های دیگری از شکل موج از قبیل شانه برای اجزاء انتخاب شده استفاده می شود. روش اخیر برای تعیین موج V استفاده می شود. موج V اغلب به صورت ترکیب با موج IV ظاهر می شود. (مجموعه موج IV-V ) و دارای قله واضحی نیست. در این موارد زمان نهفتگی سمعک زیمنس آلمان در سمت انتهای مجموعه موج چهار و پنج ترکیب شده محاسبه می شود.

 

انواع زمان نهفتگی :

زمان نهفتگی مطلق ( absolute ) از شروع محرک تا نقطه ای بر روی قله یا نزدیک قله یک جزء پاسخ شنیداری ساقه مغز محاسبه می شود. توسط فلش های افقی در شکل 1-7 نمایش داده شده است.

زمان نهفتگی بین امواج اندازه گیری ( relative ) نسبی است. به صورت فاصله زمانی بین دو موج متفاوت پاسخ شنیداری ساقه مغز محاسبه می شــود. زمان نهفتگی بین موجی برای امــواج I-III ، III-V ، I-V محاسـبه می شود.

زمان نهفتگی به طور غیر مستقیم با شدت محرک تغییر می کند. یعنی هنگامی که شدت محرک کاهش می یابد، زمان نهفتگی مطلق امواج افزایش می یابد و امواج I و II با دامنه نسبتا کوچک به تدریج ناپدید می شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی