دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

در هر سطح ، بهره لازم برای هنجار سازی بلندی اندازه گیری می شود.
سمعک برای تطابق با هدف بهره تنظیم می شود
ScalAdapt یک گام ترکیبی واضح از این سه گام است سمعک با استفاده از فرایند مبتنی بر  آستانه ، از پیش تنظیم شده است .  درمقیاس گذاری بلندی از یک مقیاس 11 مرتبه ای استفاده می شود. کلینیک تهران صفیر و هنگامی عملکرد دارد که بیمار از سمعک استفاده کند .  به جای پیدا کردن بلندی که مطابق هر سطح ورودی باشد ، کلینیکین مطابقا یکسری ویژگی های سمعک را تنظیم می کند تا بیمار یک نسب بلندی مطلوب را بدست آورد. این سطح مطلوب مطمئنا مطابق میزان بلندی است که بوسیله یک شخص نرمال بدون استفاده سمعک دریافت می شود. برای نمونه اگر یک شخص با شنوایی نرمال یک صدای 60dB SPL در یک فرکانس خاص را راحت برآورد می کند ، پس بهره سمعک تا جایی تنظیم می شود که شخصی با کاهش شنوایی یک صدای 60dB SpL را در آن فرکانس راحت ارزیابی کند. پارامتر های سمعک مطابقا تنظیم می شود : اگر درجه بلندی داده شده متفاوت از هدف باشد ، بهره یا بعضی پارامترهای تراکم باید در جهت درست تنظیم شوند . سطوح ورودی (و سپس دسته های بلندی هدف )برای آن دسته از افراد که تست شده اند بکار می روند. و پارامترهای تقویت تنظیم شده باید برای ویژ گی های تراکم و فیلتر کردن که روی هر سمعکی قابل تنظیم است ، مناسب باشد .در غیر این صورت تنظیم انجام شده در یک گام ممکن است سهوا هنجار سازی برای یک سطح ورودی دیگر را که در گام قبلی بدست آمده بود را خراب کند. Kiessling et al (1996) نشان داد که چگونه فرایند را برای یک سمعک سه کاناله Danavox بدست آورد، اما باید بکار گیری این اصل برای هر سمعکی  امکان پذیر باشد . 
این فرایند بسیار موثر و درست بنظر می رسد: اندازه گیری های بلندی به میزان بلندی که نزدیک مقدار بلندی هدف است و در تجویز استفاده می شوند، تمرکز دارد. به پایان رسیدن مقیاس گذاری بلندی یک تنظیم سمعک بحساب می آید.اگر بلندی با استفاده از تحریک باند پهن اندازه گیری شود و کشف شود که بلندی برای این تحریک هنجار سازی نشده است (به خاطر تجمع بلندی در میان باند) سمعک می تواند فورا با استفاده از همان فرایند تطبیقی تنظیم شود. تنظیم سمعک هنگامی است که بیمار آن را پوشیده باشد و براورد بلندی به این معناست که هیچ سختی کالیبریشن ناشی از یک ترانسفورماتور که برای مقیاس گذاری بلندی و دیگری برای اندازه گیری پاسخ سمعک است، وجود ندارد. 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی