دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

زیرا رشد شنوایی انسان تا قیمت سمعک سه ماهه سوم در معرض اتوتاکسیک و محیط آسیب زا آکوستیکی مراقبتهای شدید و همچنین کسانی که مواد مصرف میکنند. در رحم مادر مستعد ابتلا به عوارض طولانی مدت پاتولوژیک هستند.
خلاصه: گوش ساختار ترکیبی با منشاء جنینی پیچیده است. بیشتر اطلاعات از مطالعات گوش جنین بدست آمده است بیشتر آنچه که شناخته شده از معاینات جنینی جوندگان و نوزادی آنها بدست آمده است.
بیشتر چیزی که در مورد ژن های دخیل در تشکیل گوشهای داخلی شناخته شده از مطالعه این که گوش در اثر حذف ژن در موش ناقص تشکیل میشود بدست می آید.
گوش داخلی, گوش میانی و خارجی پس از هفته سوم بارداری رشد می کند و قبل از پایان سه ماهه سوم کامل می شود در جنین گوش داخلی ابتدا رشد میکند و از صفحه اپیدرمال منشاء میگیرد و دو گوش پدید می آید. رشد گوش داخلی سیگنالهای متعدد بافتهای اطراف وابسته است در حالیکه گوش داخلی در حال رشد است گوش های میانی و خارجی از سازه های اول و دوم قوس حلقی و از دخالت شیار حلق و کیسه رشد میکند . در نتیجه گوش میانی از فضای تمپاتیک , 3 استخوانچه شنوایی و لوله شنوایی تشکیل شده است بطور جداگانه گوش خارجی از لاله گوش مجرای شنوایی خارجی و پرده صماخ ساخته شده است مقارن با آغاز سه ماهه سوم ( حدود هفته28و 29) رشد بیشتری صورت میگیرد و جنین به صداها میتواند عکس العمل نشان دهد . در جنین گوش عملکرد سیستم شنوایی بالغ راشروع میکند  و پس از تولد میتواند صدا را در محیط تجزیه و تحلیل کند.
پس از تولد شنوایی تا اوایل دوران کودکی میتواند رشد کند. ناشنوایی مادرزادی ممکن است در اثر رشد غیر طبیعی لابیرنت استخوانی و غشایی و یا تشکیل غیر طبیعی استخوانچه گوش میانی و پرده گوش باشد.
اصطلاحات کلیدی
لاله گوش، تمایز ، دیسپلازی(اختلال تکاملی) ،اکتودرم 
آندودرم, بارداری, برآمدگی, مزانشیم
 مورفوژنز, صفحه شنوایی, اتویست( حباب شنوایی)
 قوس حلقی, وراثت وابسته به جنس, سه ماهه
بررسی سوالات 
1-    چگونه گوش داخلی در طول جنینی تشکیل میشود؟
2-    شرح تشکیل سلولهای مویی و عصب دهی سلول مویی؟
3-    وقایع اولیه و سازه ها در طول شکل گیری گوش میانی و خارجی؟
4-    چه زمانی جنین قادر است به صدا ها عکس العمل نشان دهد؟
5-     علت ناشنوایی مادر زادی چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی