دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

سمعک پشت گوشی چیست

تعدادی از مطالعات قبلی در مورد ABR و آسیب شنوایی حسی دارای افرادی با این میزان افت شنوایی نبودند. ارتباط کاهش شنوایی با زمان نهفتگی موج V به طور واضحی توسط سن و جنسیت تحت تاثیر قرار می گیرد. افزایش زمان نهفتگی همراه شده با کاهش شنوایی به اشخاص مرد ( جوان و پیر ) محدود شده است. در مقابل افراد مونث اثر کاهش شنوایی را بر روی زمان نهفتگی نشان ندادند. دانشمندی در سال 1985 اثر آسیب شنوایی موجود در فرکانس بالا و  بیشتر از 40 دسی بل را در بین اشخاص جوان تر بر زمان نهفتگی موج V نشان داد. در مقابل در بین اشخاص مسن تر حتی با وجود آسیب شنوایی ملایم ( 20 تا 40 دسی بل ) میزان زمان نهفتگی افزایش یافت. سپس با افزایش آسیب شنوایی میزان زمان نهفتگی بیشتر افزایش یافت.

بررسی های ابتدایی تر پیشنهاد کردند که افزایش زمان نهفتگی ABR در آسیب شنوایی سمعک پشت گوشی حسی برای اشکال ادیوتریک شیب دار نسبت به حالت صاف نسبتا بزرگ تر است. بعد از نشان دادن ارتباط آماری بین شیب ادیوگرام و ABR جرگر در سال 1978 راهنماهایی برای در نظر گرفتن شیب ادیوگرام در ارزیابی بالینی ABR فراهم کرد. هدف کلی عبارت بود از پیش بینی این مسئله که  احتمالا طولانی شدن زمان نهفتگی می تواند  به تنهایی به شکل ادیوگرام نسبت داده شود. (بر خلاف پاتولوژی وراء حلزونی ) . برای سطح شدت 70 تا 90 دسی بل HL به ازای هر 30 دسی بل شیب در ادیوگرام از 1000 تا 4000 هرتز ، تاخیر زمان نهفتگی موج V در حدود 0.2 میلی ثانیه است. دانشمندی در سال 1981 از نشان دادن اثر شیب بر زمان نهفتگی موج V هنگامی که کاهش شنوایی در 4000 هرتز ثابت نگه داشته بود ، ناتوان بود. یعنی کاهش شنوایی در 4000 هرتز بر زمان نهفتگی ABR غلبه داشت یا چیره شده بود. مطالعه انجام شده توسط جرگر در سال 1988 در تایید ارتباط شیب و زمان نهفتگی ناتوان بود. زمان نهفتگی برای بیمارانی با شکل ادیوگرام صاف و شیب دار قابل مقایسه بود. این یافته ها در مورد به کار بردن متوسط سطح آستانه شنوایی در محدوده فرکانسی بالا ( از 1000 تا 4000 هرتز ) بحث کردند. در طی این محدوده فرکانسی ، تغییر قابل ملاحظه ای ممکن است در شیب و میزان کاهش شنوایی در 4000 هرتز وجود داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی