دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فشار ناگهانی در گوش وجود دارد و همه صداها کسل کننده و ساکت به نظر می رسند. انگار کسی پشم پنبه را در گوش بسته یا کسی بلندگو را پایین آورده است. بسیاری از افراد مبتلا به کاهش شنوایی حاد با این احساس آشنا هستند. بدون هشدار از هیچ جا بیرون می آید.

بدون عوامل محرک قابل تشخیص ، کاهش شنوایی حاد می تواند توانایی شنیدن را کاهش دهد. سلولهای حسی در گوش داخلی ، در حلزون گوش ، عملکرد مختل دارند. این اغلب در یک طرف اتفاق می افتد. کاهش شنوایی را می توان با درجات مختلف شدت تا ناشنوایی کامل مشخص کرد. علاوه بر این ، سرگیجه و وزوز گوش می تواند ایجاد شود. هیچ دردی وجود ندارد. در موارد نادر ، بیماران از احساس مبهم در گوش شکایت دارند

کم شنوایی حاد در موارد اضطراری در نظر گرفته می شد. با وحشت ، بیماران به سرعت به پزشک مراجعه می کنند. با این حال مطالعات فعلی نشان داده است که وحشت و استرس در حقیقت نتیجه مثبتی ندارد. با کاهش شنوایی حاد خفیف ، در صورت عدم وجود علائم همراه ، مانند سرگیجه ، حالت تهوع ، بینایی یا اختلال گفتار ، که می تواند وضعیت جدی تری مانند سکته مغزی را نشان دهد ، باید در طی 24-48 ساعت به پزشک مراجعه کنید. . اگر ، گوش کاملاً ناشنوا است یا علائم فوق رخ داد ، در اسرع وقت به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. آن ها معمولا خرید سمعک ویدکس را پیشنهاد می دهند.

دلایل کاهش شنوایی حاد هنوز مشخص نیست. کارشناسان تصور می کنند که عوامل مختلفی ، در درجه اول ضربه شدید و اختلالات گردش خون در گوش داخلی ، نقش دارند. اینها منجر به تأمین ناکافی سلولهای حسی و در بدترین موارد ، کاهش شنوایی می شود. چگونه اختلالات گردش خون رخ می دهد؟ پزشکان تصور می کنند که اسپاسم ، تورم و آسیب به سلولهای موی حلزون یا اختلال در جریان خون می تواند عامل محرک باشد.

علاوه بر این ، کمبود نمک ، عفونت گوش داخلی و همچنین آسیب عصبی می تواند مسئول باشد. با این حال ، استرس مزمن و همچنین حرکت ناکافی ، مصرف بیش از حد الکل و استعمال دخانیات در بروز بیماری تأثیر می گذارد و می تواند خطر کاهش شنوایی حاد را افزایش دهد. اختلالات متابولیکی مانند دیابت یا آسیب های جسمی مانند اختلالات مهره های گردنی ناشی از شلاق زدن می تواند بر روی برخی از فرکانس ها یا به طور کلی شنوایی تأثیر منفی بگذارد. مردان بیشتر از زنان دچار کم شنوایی حاد می شوند ، در حالی که کودکان به ندرت دچار کم شنوایی حاد می شوند.

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

اگرچه همه انواع کاهش شنوایی قابل پیشگیری نیستند ، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به کم شنوایی مربوط به سن و یا کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا انجام دهید. استفاده از محافظ شنوایی در اطراف صداهای بلند هرگز زود یا دیر نیست. و اتخاذ یک سبک زندگی سالم و پیروی از توصیه های دکتر ولدبیگی می تواند کمک زیادی به محافظت از سلامت شنوایی شما کند.

3نکته در مورد سبک زندگی برای جلوگیری از کاهش شنوایی

پیشگیری از کاهش شنوایی با سلامت آغاز می شود

عاداتی مانند ورزش منظم.

گوش داخلی شما حاوی سلولهای ظریف مو مانند است که کاملاً به تغییرات جریان خون حساس هستند. اگر این سلول ها آسیب دیده باشند ، دچار کاهش شنوایی می شوید. در صورت سالم بودن در کل ، بهتر می توانید از کاهش شنوایی جلوگیری کنید - یا اگر از قبل کم شنوایی دارید ، شنوایی خود را حفظ کنید.

1. فشار خون و سلامت قلب خود را مدیریت کنید

فشار خون بالا و بیماری های قلبی می توانند به مکانیسم های شکننده ای که به شنیدن صدا کمک می کنند آسیب برسانند. اگر کلسترول یا فشار خون دارید ، دستورات درمانی پزشک خود را دنبال کنید تا تحت کنترل درآید.

2. سیگار کشیدن و بخار دادن را متوقف کنید ، و نوشیدن را محدود کنید

مطالعات به طور قطعی نشان می دهد که دود سیگار - مستقیم ، دست دوم یا حتی در رحم - می تواند تأثیر زیادی بر سلامت شنوایی فرد داشته باشد. به همین ترتیب با استفاده زیاد از الکل ، که می تواند یک محیط سمی در گوش ایجاد کند. بخار کردن و کاهش شنوایی به اندازه کافی مطالعه نشده است ، اما گزارش های حکایتی وجود دارد که آن را به کم شنوایی ناگهانی مرتبط می کند.

3. دیابت را تحت کنترل داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که احتمال ابتلا به کم شنوایی در افراد دیابتی دو برابر است. درست مانند فشار خون بالا ، دیابت می تواند به سلولهای گوش داخلی شما آسیب برساند. قند خون خود را کنترل کنید و دستورات پزشک را برای مدیریت دیابت دنبال کنید.

click here: https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86/

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک