دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۰ انزواطلبی‌شدید

۰ سنگدلی‌وبی‌عاطفه‌گی

۰ خشم شدید و پرخاشگری

کینه‌ورزی و تلافی‌جوبی

۰ خودبرتربینی

۰ مردم آزاری

خشونت‌جنون‌آمیز

می‌بایست به سرعت در پی چاره باشید واز خودتان مراقبت بیشتری بکنید

شاخص هایی برای تشخیص تیپ شخصیتی ۸

اگرداشتن زرین استقلال و متکی به خود بودن برای شما اهمیت دارد.

۰ و یی از نقاط قوت شماء به دست گرفتن کنترل وضعیت ایجاد شده باشد.

,اگر ول به احتی تصمیم می‌گیرید.

, اگر در اکثر موارد ترجیح می‌دهید پیش‌قدم شسوید و رهبری و هدایت را به عهده بگیرید

 

اگر دیگران به سبب اعتماد به نفس به شما اعتماد دارند و می‌توانید حافظ و مراقب آن‌ه باشید.

اگر افرادزیادی را با راهنمایی و انگیزه دادن و تشویق هدایت کرد‌اید.

اگر در سازماندهی منابع و به نتیجه رساندن کارها مهارت کافی دارید.

اگردیگران به سبب روحیه‌ی قوی و مصمم بودن به شما متکی هستند.

ا گر فردی دقیق, رک‌گو و حساب‌گر هستید.

اگر در شرایط بحران و دشوار می‌توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید.

» اگرفردی عمل‌گرا هستید و توقع کسب نتایج ملموس تلاش‌هایتان را دارید.

آگرروش شما این است که به دیگران شیوه‌ی حل مسائل را بیاموزید.

اگرازمبارز‌طلبی و چالش استقبال می‌کنید.

۰ اگربادادن برنامه‌های زمان‌دار و انگیزه‌های الهامبخش دیگران رابه رفتن و حرکت کردن وامی دارید.

* اگراغلب مظهر قدرت و استقامت بودن خواسته شما بوده است.

اگر به سبب تلاش و استقامت فرصتی برای توجه به احساسات و نگرانی‌هایتان

نداشته‌اید

اگر به دلیل دست‌یابی به نتایجی کارها فرصتی برای درون‌نگر نداشته‌ید.

* اگر کمبود امکانات برای انجام وظایف و مسئولیت‌ها سبب نگرانی شما می‌شود.

اگراصولا فردی سمج و با پشتکار هستید.

اگر اغلب نگران سوءاستفاده دیگران بوده‌اید.

اگر توجه و تأیید دیگران برای شما اهمیت داشته است با این حال نگران نظرآن‌ها درباره‌ی خودتان نیستید

۰ اگر سماجت و یک دنده‌گی شما سب رنجش کسائی شده است.

اگر حس ریاست‌طلبی شم در روابط شما تأثیر ناخوشایند داشته است.

۰ اگر فردی جسور و قدرت‌طلب هستید.

۰ اگر بیشتر به خودتان اعتماد و اطمینان دارید.

اگر رسیدن به اهداف بیش از هر چیز انگیزه‌بخش شما است.

۰ اگر سرسخت‌تر از آن چه هستید که نان می‌دهید.

به احتمال زیاد تیپ اصلی شخصیت شما تیپ ۸ استد

راه‌های رشد و بهبود تیپ شخصیتی ۸

برای تکامل و بهبود ویژگی‌های تیپ شخصیتی ۸ راه‌کارهای زیر توصیه می‌شود:

۰ بیاموزید گاهی کوتاه بیایید و دست از هدایت و کنترل دیگران بردارید.

با چالش و مبارزه‌طلبی» کار را برای خودتان مشکل‌تر نکنید.

۰ تصور ناکارآمد احساس بی‌نیازی به دیگران را کنار بگذارید. هیچ کس به انداز‌ی همه نمی‌داند و هیچ کس به اندازه‌ی همه نمی‌تواند.

ء بکوشید با احساس‌هایتان رابطه بگیرید.

 

منبع:

https://enneagrambusi-ness.takblog.net/

 

http://enneagram99business.yektablog.net
 

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

درکار بالینی (درکلینیک) ، سطح (پوست سر) الکترودها ،وخمیر الکترولیتی  یا ژل معمولا به عنوان رابط بین دنیای بیولوژیکی (پوست سر شما) و دنیای الکتریکی (ورودی bioamplifier )  عمل می کند . از الکترودهای سوزنی میتوان استفاده کرد . اینها در زیر جلد (زیر پوست) قرار میگیرند ویون های موجود در مایعات بدن شما را آسان به صورت سیگنال الکتریکی از سمعک بافت به الکترود انتقال میدهد .  انواع مختلفی از الکترودها ، دو نوع قابل عرضه (disposable) و قابل استفاده مجدد (چند بار مصرف) ، به صورت تجاری در دسترس هستند . بعضی از آنها ویژه اهداف خاصی هستند . اما بیشتر آنها برای ثبت وضعیت های مختلف قابل استفاده هستند . مکان های قرارگیری الکترودها روی سر به وسیله ی سیستم توسعه بین المللی 10-20 استانداردسازی میشوند (Jasper 1958) . در سیتم بین المللی 10-20 ، مکان های سمت چپ سر دارای اندیس های فرد هستند ، درحالیکه مکان های سمت راست سر دارای اندیس های زوج هستند . در اینجا ما بطور خلاصه مکان های رایج سرکه برای ثبت AEP استفاده میشوند را مرور می کنیم . اندیس های ماستوئید سمت چپ و راست ( یا earlope ) ، به ترتیب A1 وA2 هستند . Fpz در nasion  (پل بینی) است ، Oz در inion (در برامدگی اکسیپیتال خارجی) است ، وFz در پیشانی است . راس(vertex) (Cz) در نیمه راه بین nasion  و inion  و نیمه راه کانال های گوش است .

یک قدم مهم در هنگام استفاده از الکترودها آماده سازی پوست سر است . تمیز کردن پوست سر با سایش و استفاده از الکل و سایر مواد آماده سازی پوست ، پوست های مرده و روغن را برمیدارد . شما باید امپدانس الکترود داخلی را در جریان کاربرد و استفاده ی الکترود ،یا با از عملکرد (تابع) تست امپدانس که به صورت بسته بندی شده با سیستم های AEP در دسترس تجاری دریافت میشود یا با استفاده از الکترود امپدانس سنج قابل  حمل دستی اندازه گیری کنید . امپدانس الکترود پایین مطلوب است (بعضی منابع کفته اند 5 kΩیا کمتر) ، اما گاهی رسیدن به این امپدانس های الکترود پایین سخت است . برای مثال ، اگر شما از یک الکترود پرده تیمپان استفاده کنید ، در این مورد اغلب رسیدن به امپدانس الکترود پایین غیر ممکن است . امپدانس الکترود بالا (زیاد) در سروصدای موجود در هنگام ثبت افزایش می یابد و این اغلب بخاطر افزایش در میزان فرکانس خطی وهارمونیک های آن ایجاد میشود . (Hz60 و هارونیک های آن در ایالات متحده ،  Hz50 و هامونیک های آن در اروپا) .

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

ترکیبات دیگری از مواد، که گاهی در باتری سمعک ها استفاده می شوند اکسید جیوه و روی با ولتاژ 35/1 ولت است ونوعی از باتری است که، هنوز در دسترس است اما به ندرت استفاده می شود، اکسید نقره و روی با ولتاژحدود5/1ولت می باشد.اندازه باتری(AA یا AAA) سمعک های سمعک جیبی بزرگتر است و از دی اکسید منگنز و روی تشکیل شده است. این باتری ها ولتاژی در حدود 5/1 ولت دارند.

در باتری های قابل شارژ، از ترکیب نیکل و کادمیم استفاده می شودوولتاژی حدود 3/1 ولت تولید می کند. در یکی دیگر از انواع باتری های قابل شارژ، از لیتیم به جای روی استفاده می شود. این ها باتری های گران تری هستندوولتاژ 3 ولت را تولید می کنند.

ظرفیت الکتریکی باتری، با واحد میلی ‌آمپرساعت اندازه گیری می شود. برای مثال، یک باتری با ظرفیت 100 میلی ‌آمپرساعت، توانایی ارایه شدت جریان 5/0 میلی آمپر، در 200 ساعت، یا 1 میلی آمپر، در 100 ساعت رادارد.برای حداکثر جریان الکتریکی قابل ارائه در هر لحظه، محدودیت وجود دارد.

اگر شدت جریان، حتی برای کسری از ثانیه، افزایش زیادی داشته باشد، ولتاژ باتری به شدت افت می کند، که به دلیل مقاومت داخلی باتری است. نویزباشدت بالا نیز همین وضعیت را در باتری سمعک ایجاد می کند، به طوری که ممکن است سمعک موقتا از کار بیافتد و صدای با اعوجاج بالا ایجاد کند. هر چه اندازه باتری بزرگتر باشد، حداکثر شدت جریان و ظرفیت آن بالاتر است.

سمعک های قوی،به شدت جریان بالاتری نیاز دارند.برخی ازباتری ها،بدون آنکه افت ولتاژ داشته باشند،می توانند شدت جریان بالاتری ارایه کنند.

 این نوع باتری ها،تحت عنوان باتری HP (عملکرد یا قدرت بالا) نامیده می شوند، و از پیشوند H در نامگذاری ‌آن ها استفاده می شود.

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

جنس

با پذیرفتن تاثیرات پراکنده و کلی جنس بر روی سیستم عصبی مرکزی (به ویژه بر ناحیه تمپورال و بر عملکردهای شنیداری)، احتمالا می بایست بتوانیم تاثیر جنس بر AMLR را نیز پیدا کنیم. گفته می شود که تفاوت های آناتومیک وابسته به جنس در سمعک برنافون نواحی شنیداری تاثیری متقابل بر عامل سن دارد. در تحقیقات مختلف، تاثیر جنس بر AMLR نشان داده شده است. در بسیاری از تحقیقات، حتی آنها که ارتباط پایه ای با آن ندارند، معمولا طراحی تست و آنالیزهای فرعی به گونه ای است که تاثیر سن و جنس را در AMLR حذف کنند.

مشکل پایانی این است که فرد استفاده کننده از سمعک، ممکن نیست که دایرکشنال بودن در همه موقعیت ها را از میکروفون بخواهد.

استفاده از سمعک دارای میکروفون دوتایی، می تواند این آخرین مشکل را حل کند.

)تله کویل:یک مدار خاص که برای افزایش توانایی استفاده از تلفن با استفاده از سمعک، طراحی شده است.سیگنال های الکترومغناطیسی بوسیله تله کویل از طریق رسیور تلفن تقویت شده و قبل از ورود به گوش به انرژی صوتی تبدیل می شود

ارزیابی های مربوط به سمعک :

شامل ارزیابی مهارت های کشف در شرایط استفاده از سمعک است . در این ارزیابی ها آستانه ی شنوایی با warble tone در فرکانسهای 4000 ، 3000، 2000،1000 ، 500 و 250 تعیین می گردد .

یکی از برترین تکنولوژی های قرن 20 برای درمان ناشنوایی کاشت حلزون است . قبل از ابداع این روش تنها راه درمانی موجود برای افراد ناشنوا استفاده از روشهای ارتباطی مثل لب خوانی ، زبان اشاره ، وسایل کمک لامسه ای و تقویت کننده هایی بود که اطلاعات شنوایی خیلی کمی را فراهم می کردند . اما امروزه کاشت حلزون یکی از راه های درمانی مؤثر برای بزرگسالان و کودکان از محدوده ی نمایندگی سمعک برنافون کم شنوایی متوسط تا عمیق محسوب می شود.

هنگامی که مناسب است، بیماران را ارجاع دهید و اطلاعاتی درمورد ارزیابی های نمایندگی سمعک ریساند  روانی و فیزیکی، مشاوره فیزیولوژیکال و سایر محصولات یا سرویس های توصیه شده فراهم کنید.

پژوهش دریافتند که مولفه AMLR Pb (که آن را P1 نیز می نامند) دارای میانگین نفهتگی 39.6 ms (با انحراف معیار 8.3 ms) برای بزرگسالان دارای کاشت حلزون است، و برای افراد با شنوایی نرمال 50.6 ms (با انحراف معیار 8.0 ms) است.

اولین مقالات در مورد ASSR بعنوان یک روش عینی برای بررسی نحوه عملکرد کاشت حلزون در سال 2004 منتشر شده اند.

نامتغیر پیچیده

- از دیدگاه فنی، هیچگاه محرک های استاندارد حقیقی (چنانچه در بالا گفته شد) وجود نخواهد داشت زیرا محرک های استاندارد هرگز کاملا شبیه هم نیستند.

سه متخصص بطور مستقل به آنالیز P300 از طریق بررسی بصری شکل موج می پرداختند. پژوهشگر سپس به مقایسه انحراف معیار دامنه و نهفتگی P300 این تحقیق (20.6ms , 8.24μv) با سایر مطالعات انجام شده در افراد جوان مثل 5.67μv و 35.0ms (1987) و 4.8μv و 30.0ms (1986) و 8.6μv و 24.0ms (1993) پرداختند. همانطور که انتظار می رفت و در تایید گزارش های قبلی در مورد P300 و سایر پاسخ های برانگیخته تغییر پذیری سمعک هوشمند بین افراد فراتر از تغییر پذیری درون فردی است. هم چنین دامنه پاسخ P300 نیز تحت تاثیر عوامل فوق الذکر در مورد نهفتگی آن قرار می‌گیرد. در واقع برخی از این عوامل مثل جایگاه الکترود ثبت (یعنی توزیع منطقه ای یا جغرافیایی پاسخ ها) تاثیر برجسته تری بر دامنه و نهفتگی P300 دارند.

 بنابراین، آنالیز شکل موج را با ترکیبی از روش جستجو بصری و محاسبات عددی ماشینی می توان انجام داد.

 هر چند مولفه برجسته N1 بخوبی از جایگاه الکترود مرکز پیشانی قیمت سمعک فوناک (مثل Fz) ثبت می شود. با افزایش ISI (نسبت تکرار کندتر) درجایگاه های الکترود خلفی تر دامنه N1 بیشتر می شود. حداکثر مقدار دامنه در ورتکس C2 بدست می آید. ثبت پایدار N1 درکودکان مستلزم ISI طولانی تر (مثلا بیشتر از ثانیه 1>) است.

 هر چند مولفه برجسته N1 بخوبی از جایگاه الکترود مرکز پیشانی قیمت سمعک فوناک (مثل Fz) ثبت می شود. با افزایش ISI (نسبت تکرار کندتر) درجایگاه های الکترود خلفی تر دامنه N1 بیشتر می شود. حداکثر مقدار دامنه در ورتکس C2 بدست می آید. ثبت پایدار N1 درکودکان مستلزم ISI طولانی تر (مثلا بیشتر از ثانیه 1>) است.

بیمارانی با بهبود کامل (VIII = RLAHS سطح)، همواره در هفته اول پس از سانحه دارای AMLR ثابت نرمال بوده اند (جدول 7=11) همه 5 درصد از بیماران با بهبودی خوب (VII = RLAHS سطح) و 19 درصد از آنهایی که بهبودی پائین (ضعیف) (V–IV = RLAHS سطح) داشتند نمایندگی سمعک زیمنس ، در دوره حاد یک AMLR نرمال را نشان می دادند.

پیامدهای تعیین نامناسب و کمتر از بهینه عمق بیهوشی را نمی توان نادیده گرفت. در صورت بیهوشی با عمق نامناسب، بیمار ممکن است وقایع حین طراحی را بخاطر بسپارد و بالطبع تأثیر نامطلوبی بر رفتار، کیفیت زندگی، و بهبودی پس از جراحی وی بگذارد. (سطح) هوشیاری حین بیهشی را می توان با فاکتورهای مختلف تعیین کرد، شامل: دوز دارو بیهوشی، نوع دارو بیهوشی، روش جراحی.


AER هایی با نهفتگی طولانی تر وابستگی بیشتری به طولانی تر شدن زمان عدم پاسخ دارند و بالعکس. کلیات نحوه ارتباط بین ISIو دامنه مرکب N1 و P22 آورده شده است

 

منبع:  

http://samak.4kia.ir/

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

از طریق تفاوت محرک های مورد استفاده برای نقشه برداری کامپیوتری EP و برای نقشه برداری مرسوم AER نمی توان به خوبی این دو تکنیک را از یکدیگر تفکیک نمود، اما به طریقی دیگر یعنی برحسب تفاوت اساسی این دو روش در پردازش و نماش داده‌ها می توان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. به این معنی که هر کدام از این دو روش، از تکنیک اختصاصی خود برای تشخیص افتراقی داده های بیماران (در مقابل داده های هنجار) استفاده می کنند.این تفاوت همانند فرق بین EEG مرسوم و نقشه برداری EEG است. از هر دستگاه AER بالقوه می توان برای ترسیم نقشه و آنالیز خرید اینترنتی سمعک کامپیوتری استفاده نمود. اکثر تحقیقات اولیه با استفاده از ALR انجام شده اند. اما پژوهش های جدیدتر از نقشه بردرای ABR، AMLR و P300 استفاده کرده اند.

چند مشخصه در همه روش های نقشه بردرای EP محاسبه ای مشترک هستند. اکثر دستورالعمل های مربوط به نوع محرک و نحوه دستیابی و ثبت پاسخ ها که در فصول قبل توضیح داده ایم با چند استثناء عموما برای نقشه برداری محاسبه ای EP نیز قابل استفاده هستند. برای ارزیابی ALR به نسبت تکرار محرک کندتر تا حدود ثانیه/محرک 1 یا 0.5 نیاز داریم تا کامپیوتر بتواند تبدیل آنالوگ به دیجیتال و میانگین گیری را برای داده های دریافت شده از کانال های متعدد مورد استفاده در نقشه برداری محاسبه ای EP را انجام دهد.

منبع:  http://samak.avablog.ir/

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

چون خروجی، شامل اجزای فرکانسی است که در سیگنال ورودی نیست، این اجزاء اضافی، تولیدات اعوجاج نامیده می شوند.

زمانیکه ورودی، یک موج سینوسی است، تولیدات اعوجاج، در فرکانس های هارمونیک قیمت سمعک تهران صفیر (مضارب صحیح) فرکانس ورودی رخ می دهند، این فرآیند، اعوجاج هارمونیک نامیده می شود.

لیست قیمت سمعک استارکی

ثابت زمانی تراکم:

سیستم تراکمی در سمعک، ثابت زمانی دارد که بر طبق زیر تعریف می شود:

زمان حمله_  ورودی سیگنال تون خالص  زمانی که بطور ناگهانی از 55 به 90dBSPL تغییر می کند،زمان حمله،زمان مورد نیاز برای خروجی است تا به 35dBSPL از وضعیت ثابت برای ورودی 90 برسد(موسسه استاندارد ملی آمریکا،2003).زمان حمله گاهی اوقات زمان دستگاه برای رسیدن برای رسیدن به خروجی یا ورودی تراکم را بررسی می نماید،بهر حال در AGCi با نقطه زانویی پایین،امکان ندارد که سمعک به تراکم خروجی در همه ی موقعیت های شنیداری دست یابد.

لیست قیمت سمعک فوناک

طی این آزمون بیمار باید دریک اتاقک اکوستیک با حداقل عوامل ( بینایی و شنیداری ) حواس پرت کن قرار بگیرد .سطح ارائه ی مواد گفتاری باید از طریق یک میکروفن کالیبره کننده که در مرکز سر بیمار قرار می گیرد کنترل شود .

آشنایی با رنج قیمت سمعک

مسائل آناتومیک و فیزیولوژیک مرتبط با کاشت حلزون

ماهیت منحصر به فرد تحریکات الکتریکی منجر به ایجاد پیامد های

درکی خاصی در شنوایی الکتریکی می شود .

لیست قیمت سمعک های جدید

برای اجتناب از تداخل میدان الکتریکی الکترودها با یکدیگر به هنگام تحریک هم زمان که می تواند موجب آمیخته شدن اطلاعات طیفی باندهای مختلف شود مدولاسیون دامنه با سیگنال ناقل پالس فرکانس بالا ( بالاتر از 800 Hz ) روی هر باندی انجام می شود .

نمایندگی سمعک یونیترون هوشمند

در انسان و اکثر مهره‌داران، با اینکه ساکول صرفاً دارای عملکرد تعادلی و نه شنوایی است، باز هم همچنان نسبت به تحریک اکوستیک حساس است.

نمایندگی سمعک فوناک هوشمند

VEMP به صورت یک پاسخ دو فاری (مثبت و منفی) در حوزه نهفتگی 10 to 25 ms است. نمونه‌ای از یک شکل موج VEMP در یک فرد جوان در شکل 6-15 آمده است. این پاسخ در واقع بازتابی از وقوع یک وقفه (کاهش قوام) زودگذر در فعالیت عضله SCM بصورت ثانوی نسبت به تحریک اکوستیک ساکول است.

معرفی سمعک oticon

گزارش تحقیق: پاسخ P300 شنیداری را همزمان با یک وظیفه بینایی که نیازمند توجه فراوان بوده است (انجام شبیه سازی پرواز یک شیئی در دو سطح دشواری) ثبت کردند. هر چه دشواری وظیفه بینایی بیشتر می شود، و مقدار بیشتری از توجه فرد معطوف به وظیفه بینایی می شود،‌دامنه پاسخ P300 شنیداری کمتر می شود.

انواع سمعک

برتری طرفی (Handedness)

گزارش تحقیق: احتمال تاثیر برتری طرفی بر پاسخ P300 و N1 و P2 و N2 از مجموعه ALR مورد بررسی قرار گرفت. افراد مورد بررسی 20 مرد چپ دست و 20 مرد راست دست بودند. اگر چه هیچگونه تاثیری ناشی از برتری طرفی بر روی دامنه N1 مشاهده نشد، اما نهفتگی N1 برای چپ دست ها کوتاهتر از راست دست ها بوده است 

 

 

منبع:

https://dr-samak.blogsky.com/

 

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

تعداد و توالی ارائه محرک ها

با پروتکل های متداول، AMLR توسط یک سری از کلیک ها یا تون برست های منفرد برانگیخته می شود، و فعالیت الکتروفیزیولوژیک حاصله، در فواصل منظم سمعک نامرئی (دوره ای) حین پردازش، میانگین گیری می شود. کشف بسیاری از فرایندهای پایه سیستم شنیداری و سیستم عصبی مرکزی که از طریق AMLR صورت گرفته است، 

 

رنج قیمت سمعک ویدکس

گزارش تحقیق= اخیراً پژوهشی بر روی ارتباط بین مصرف داروها و دریچه حسی بر روی 132 بیمار اسکیزوفرنی و 117فرد سالم در گروه شاهد انجام شده است. پژوهشگران قیمت سمعک ویدکس به گزارش های قبلی اشاره می کنند که اختلال دریچه حسی را بصورت ژنتیکی در اسکیزوفرنی و حدود نزدیک به نیمی از وابستگان نزدیک آنها اثبات کرده است. الگوی متداول AMLR در اسکیزوفرنی آن است که نسبت S2/S1 در آنها تا 50% بزرگتر است.

 رنج قیمت سمعک ریساند

گزارش تحقیق= بررسی نحوه سرکوب (Suppression) P50 توسط ارائه محرک های جفتی (زنجیره ای) انجام شده است. محرک ها دو کلیک 0.1 ms با فاصله بین جفت ها معادل 500ms و اختلاف زمانی بین دو ارائه محرک جفتی معادل 10sec (الگو شرطی) و در سطح قیمت سمعک ریساند شدت 60dBSL بوده اند.

 معرفی انواع سمعک اتیکن

. در دمای بالا، پاسخی با دامنه کوچک در نسبت تکرار ثانیه / محرک 1/5 ثبت می شود و یک پاسخ AMLR قوی در نسبت تکرار خیلی کند (ثانیه / محرک 1/1) ثبت می شود.

» آشنایی با تنظیم صدای سمعک

تشخیص اوتیسم توسط دو فرد متخصص مطابق با معیار DSM-III-R مورد توافق بود. اطلاعات ABR برای کودکان مبتلا به اوتیسم با اطلاعات حاصل از گروه کنترل تنظیم صدای سمعک  تطبیق داده شده از نظر سن مقایسه شدند. آنالیز اطلاعات گروه طولانی شدن قابل توجه زمان نهفتگی مطلق را برای امواج I و V و زمان نهفتگی بین موجی III تا V در کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با گروه کنترل تایید کرد. پارامترهای دامنه و زمان نهفتگی ABR  با رشد ذهنی (امتیازات IQ) ارتباط داده نشد

 انتخاب و تجویز سمعک

یک یافته اتوسکوپی در تعدادی از بیماران اتواسکلروزیس علامت شوارتز است. یک سرخی مایل به صورتی که از طریق پرده گوش به علت hypermia (جمع‌آوری بیش از حد خون) در پرومنتوری دیده می‌شود . این علامت فرایند فعال بیمای را نشان می‌دهد.

 مشخصات سمعک دیجیتال

الگوهای موجود برای ادیوگرام و توابع شدت- نهفتگی :

از زمان کشف ابتدایی ترین کاربرد بالینی EcochG و ABR پژوهشگران برای یافتن یک ارتباط نزدیک و قابل پیش بینی بین شیب تابع نهفتگی – شدت موج V و نوع ، میزان و شکل کاهش شنوایی تلاش کردند. در واقع دو موضوع جدا باید در نظر گرفته شوند.

 کلینیک سمعک و شنوایی سنجی

نشانه : مورفولوژی ضعیف شکل موج :

مشکلات احتمالی : کاهش شنوایی فرکانس بالا یا عملکرد بد وراء حلزونی ؟

 راه حل های احتمالی :

سطح شدت محرک را افزایش دهید.

سرعت ارائه محرک را آهسته تر کنید.

پولاریته محرک را تغییر دهید.

تعداد تکرار ارائه محرک را افزایش دهید.

اشکال موجی تکرار شده متعددی را ثبت کنید.

 انواع قیمت سمعک ریساند

علاوه بر اثرات نسبتا به خوبی شناخته شده تغییرات رشدی بر روی ABR برانیگخته شده توسط محرک کلیک راه هوایی ، تغییرات رشدی در ABR برای محرک کلیک راه استخوانی و محرک تون برست نیز وجود دارند.

Kjaer در سال 1980 گزارش کرد که یک یا تعداد بیشتری از این امواج پاسخ شنیداری ساقه مغز ( II-III-IV-VI ) در 6 درصد 40 فرد طبیعی بین سنین 13 و 48 سال مشاهده نشدند. تعدادی کلینیسین ها معتقدند که فقدان امواج I یا  V دلالت بر وجود یک مورد غیر طبیعی می کند. آیا فقدان موج III با وجود یک فاصله نهفتگی طبیعی بین امواج I تا V ، هنجار می باشد یا غیر هنجار مورد شک است

سن شروع تفاوت های جنسیت از 5 سال تا 7 سال و تا 14 سال گزارش شده است. همچنین گزارشاتی در مورد تفاوت جنسیت برای ABR در طی دوران نوجوانی یا بلوغ وجود دارد. حتی جنسیت شخص در خیلی از بررسی های ABR در نوزادان تازه متولد شده ذکر نشده است. احتمالا به خاطر اینکه آن یک متغیر مهمی در نظر گرفته نشده است.

قله های از دست رفته :

قله هایی که اغلب در امواج ABR هنجار ممکن است حذف شوند عبارتند از امواج IV-II –VI . این الگوها در شکل 3-7 شرح داده شده اند. در شکل موج A امواج I-III-V قابل تکرار هستند و به خوبی شکل گرفته اند. میزان زمان نهفتگی مطلق و بین موجی در داخل محدوده طبیعی است. دامنه هر کدام از این اجزاء در داخل محدوده طبیعی مورد انتظار است. ( توجه کنید که میزان دامنه در شکل 0.25 میکروولت نشان داده شده است. نسبت دامنه موج V به I بزرگ تر از 1 است

قله های ترکیب شده :

تعریف : دو قله به درون یک مجموعه موجی منفرد ترکیب می شوند. هر دو قله مجزا هستند با این وجود یکی از قله ها معمولا برجسته تر است. قله هایی که اغلب در امواج ABR ترکیب می شوند موج IV و V هستند. در این موارد موج IV معمولا به عنوان یک کوهان یا پلاتو کوتاه قبل از موج V یا به طور برعکس موج IV یک قله مجزا است و توسط یک شانه یا پلاتو دنبال می شود. نمایندگی سمعک ریساند مثال هایی از این نوسانات

یافته‌های مربوط به Rate، در پاتولوژی شنوایی:

برخی محققین، پیشنهاد کرده‌اند که افزایش نرخ تحریک سمعک وایرلس می‌تواند روش موثری برای تشخیص اختلالات نروپاتولوژیک شنوایی باشد، شاید با این فرض که سیستم عصبی شنوایی بیش از حد ظرفیت عملکردی خودش، تحت فشار قرار می‌گیرد.

یافته‌های گوناگونی (ناسازگاری) در مورد تاثیرات تعاملی نرخ و پیشرفت سن در بزرگسالان وجود دارد. Harkins، تفاوتی در مقادیر زمان نهفتگی برای نرخ‌های محرک بالا در بزرگسالان جوان (معدل سن 25 سال) در مقایسه با کهنسالان مشاهده نکرد، اما دامنه در کهنسالان تمایل به کاهش داشت. تغییرپذیری پاسخ در دو گروه قابل مقایسه بود. بسیاری از علائم مختلف فیزیکی ممکن است برای استخراج اشیاء ادراکی مربوط به منابع فردی که باعث صوت ورودی پیچیده و آکوستیک می شوند مورد استفاده نمایندگی سمعک ریساند قرار میگیرند. این فرآیند دارای دو جنبه است: گروه بندی تمامی اجزای فرکانس به طور همزمان که از یک منبع در یک لحظه منتشر می شوند و اتصال در طول زمان فرکانس های متغیر که یک منبع در یک لحظه تولید می کند. این دو جنبه گاهی اوقات به صورت همزمان و گروه بندی های متوالی توصیف می شوند.

موج به بزرگترین میزان خود می رسد .

بنابراین می توان غشا پایه را مجموعه ای از فیلترهای پایین گذر متوالی غیرمتقارن درنظرگرفت .این فیلترها هماهنگ با فیبرهای عصب هشتم نقش مهمی درتفکیک فرکانسی سیگنالهای پیچـــــــــــیده و ایجاد تمایزو وضوح فرکانسی( frequency resolution)دارند

محدودیت تراکم برای تراکم های با عملکرد سریع :

یکی از مزایای تقویت غیرخطی آن است که می توان محدوده وسیعی از سطوح ورودی را در محدوده باریکتری از شنوایی فیت نمود. برای افراد با آستانه های افزایش یافته ، برای آنکه همه اصوات گفتاری قابل شنیدن باشد تراکم لازم است . هر چه محدوده پویایی شنوایی در فرکانس های معین کوچکتر باشد نیاز به CR بالاتری است . با اینحال بکاربردن تراکم در سیگنال گفتاری که به سرعت کم و زیاد می شود ، موجب ایجاد سطحی از اعوجاج در مشخصات طیفی و زمانی می شود 

محدودیت تراکم برای تراکم های با عملکرد سریع :

یکی از مزایای تقویت غیرخطی آن است که می توان محدوده وسیعی از سطوح ورودی را در محدوده باریکتری از شنوایی فیت نمود. برای افراد با آستانه های افزایش یافته ، برای آنکه همه اصوات گفتاری قابل شنیدن باشد تراکم لازم است . هر چه محدوده پویایی شنوایی در فرکانس های معین کوچکتر باشد نیاز به CR بالاتری است . با اینحال بکاربردن تراکم در سیگنال گفتاری که به سرعت کم و زیاد می شود ، موجب ایجاد سطحی از اعوجاج در مشخصات طیفی و زمانی می شود 

 

منبع:

https://shenaavayi.blogsazan.com/

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک
  • ۰
  • ۰

اگر میکروفون، با یک لوله  بلند و باریک بر راه ورودی اش، نصب شود، رزونانس هلمهولتز که به درون قسمت جلویی بازگشت داده می شود، در فرکانس به سمعک تهران صفیر سمت پایین حرکت می کند.

این باعث یک قله بزرگتر در پاسخ فرکانسی، و یک کاهش سریع بهره برای  فرکانس های بالای این قله فرکانسی می شود.

آخرین  نقص این است که میکروفون ها در معرض نویزبادی هستند. زمانیکه باد به یک مانع مثل سر، لاله گوش یا یک سمعک برخوردمی کند، آشفتگی ایجاد می شود. آشفتگی شامل تغییرات فشار است. بنابراین میکروفون، این ها را به نوسانات الکتریکی تبدیل می کند،که در این مورد، یک نویز فرکانس پایین و میانی قابل شنیدن است.

انواع قیمت سمعک

برای درک اینکه چرا ضروری است،بایستی اول عملکرد رشد بلندی خاص فرد دارای افت شنیداری را بررسی کنیم.افراد دارای کم شنوایی حلزونی(کوکلئار)،رشد سریع بلندی صدا برای سیگنال های قیمت سمعک فوق آستانه ای دارند(گاهی اوقات این مسئله مربوط به رکروتمنت است).مثلا فردی با افت شنوایی50dB محتمل خواهد بود که آستانه ناراحتی 100dBداشته باشد-سطوح مشابه کسی که شنوایی طبیعی دارد(برای بررسی،مطالعه  بنتلی و کولی2001 را مشاده نمایید).این بدان معناست که در داخل یک محدوده50dB(500-100dB) بیمار همان رشد بلندی را دارد که یک فرد دارای شنوایی طبیعی،در محدوده0-100dB آن را تجربه خواهد کرد.این الگوی رشد بلندی بطور مستقیم مربوط به سلول های مویی خارجی آسیب دیده حلزون است.نوع افت شنوایی در اکثریت افراد دارای افت شنوایی تجربه شده است

لیست قیمت سمعک ها

اگرچه می دانیم که برش قله(قله سیگنال یا موج زمانی که از نقطه قطع یاcut off فراتر می رود) یک روش موثر برای محدود کردن خروجی است،تحقیقات نشان می دهد که برای کیفیت قیمت سمعک صدا،بیماران محدودیت ایجاد شده بوسیله یAGCo را ترجیح می دهند(مولر و هارنسبی،2002،ساویج و همکاران،2006).بعضی استثنا ها در افراد دارای افت شدید یا عمیق شنوایی وجود دارد ،مخوصا اگر آن ها از کاربران سابق سمعک های دارای برش قله باشند

آشنایی با سمعک هوشمند
سندروم 
guillian-barre و سندروم miller fisher:

این سندروم نروپاتی محیطی پیشرونده حاد اما ناشایع است که اغلب به دنبال عفونت سمعک هوشمند ویروسی ایجاد می‌شود. علت دقیق آن ناشناخته است. نشانه ها  اول شامل حس خارش یا سوزش هستند و سپس بی‌حسی، ضعف، فقدان رفلکس و گاهی اوقات فلج از دست‌ها و پاها به نواحی دیگر بدن گسترش می‌یابد. تنفس ممکن است در میزان‌های شدید فلج تحت تاثیر قرار گیرد. این نشانه‌ها و بیماری ممکن است فقط موقتی باشند.

سندروم miller fisher گاهی اوقات نیز به سادگی سندروم Fisher اطلاق می‌شود. این سندروم در سال 1956 توصیف شد. همانند  سندروم guillain-barre، سندروم miller fisher توسط شروع سریع نشانه‌ها (همانطور که در بالا توصیف شد) فقدان رفلکس عمومی و سپس از بین رفتن نشانه‌ها (یعنی یک پیش آگهی خوب) مشخص می‌شود. سندروم fisher نوعی از سندروم guillain-barre در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع:   
https://tajvizesamak.tebyan.net/

  • دکتر سمعک کلینیک سمعک