دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

درکار بالینی (درکلینیک) ، سطح (پوست سر) الکترودها ،وخمیر الکترولیتی  یا ژل معمولا به عنوان رابط بین دنیای بیولوژیکی (پوست سر شما) و دنیای الکتریکی (ورودی bioamplifier )  عمل می کند . از الکترودهای سوزنی میتوان استفاده کرد . اینها در زیر جلد (زیر پوست) قرار میگیرند ویون های موجود در مایعات بدن شما را آسان به صورت سیگنال الکتریکی از سمعک بافت به الکترود انتقال میدهد .  انواع مختلفی از الکترودها ، دو نوع قابل عرضه (disposable) و قابل استفاده مجدد (چند بار مصرف) ، به صورت تجاری در دسترس هستند . بعضی از آنها ویژه اهداف خاصی هستند . اما بیشتر آنها برای ثبت وضعیت های مختلف قابل استفاده هستند . مکان های قرارگیری الکترودها روی سر به وسیله ی سیستم توسعه بین المللی 10-20 استانداردسازی میشوند (Jasper 1958) . در سیتم بین المللی 10-20 ، مکان های سمت چپ سر دارای اندیس های فرد هستند ، درحالیکه مکان های سمت راست سر دارای اندیس های زوج هستند . در اینجا ما بطور خلاصه مکان های رایج سرکه برای ثبت AEP استفاده میشوند را مرور می کنیم . اندیس های ماستوئید سمت چپ و راست ( یا earlope ) ، به ترتیب A1 وA2 هستند . Fpz در nasion  (پل بینی) است ، Oz در inion (در برامدگی اکسیپیتال خارجی) است ، وFz در پیشانی است . راس(vertex) (Cz) در نیمه راه بین nasion  و inion  و نیمه راه کانال های گوش است .

یک قدم مهم در هنگام استفاده از الکترودها آماده سازی پوست سر است . تمیز کردن پوست سر با سایش و استفاده از الکل و سایر مواد آماده سازی پوست ، پوست های مرده و روغن را برمیدارد . شما باید امپدانس الکترود داخلی را در جریان کاربرد و استفاده ی الکترود ،یا با از عملکرد (تابع) تست امپدانس که به صورت بسته بندی شده با سیستم های AEP در دسترس تجاری دریافت میشود یا با استفاده از الکترود امپدانس سنج قابل  حمل دستی اندازه گیری کنید . امپدانس الکترود پایین مطلوب است (بعضی منابع کفته اند 5 kΩیا کمتر) ، اما گاهی رسیدن به این امپدانس های الکترود پایین سخت است . برای مثال ، اگر شما از یک الکترود پرده تیمپان استفاده کنید ، در این مورد اغلب رسیدن به امپدانس الکترود پایین غیر ممکن است . امپدانس الکترود بالا (زیاد) در سروصدای موجود در هنگام ثبت افزایش می یابد و این اغلب بخاطر افزایش در میزان فرکانس خطی وهارمونیک های آن ایجاد میشود . (Hz60 و هارونیک های آن در ایالات متحده ،  Hz50 و هامونیک های آن در اروپا) .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی