دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

آشنایی با سمعک شارژی

ABR در هشت بیمار غیرطبیعی بود (تاخیر زمان نهفتگی بین موجی) و در چهار بیمار طبیعی بود. همه چهار نوزاد مبتلا به Myelomeningocele اما بدون بدشکلی ABR Arnold-chiari طبیعی سمعک شارژی تصحیح شده بر حسب سن را نشان دادند. Myelomeningocele در این بیماران در ناحیه کمری یا ساکروم کمری (زیر سطح قفسه سینه) واقع شده‌اند. در دو بیمار فرایند ایجاد شنت انجام شد و در دو نفر دیگر انجام نشد. 5 کودک مبتلا به بدشکلی Arnold-chiari نوع II بدون نشانه‌های بالینی (عملکرد بد نرولوژیک طناب نخاع گردنی یا حفره خلفی) ABR غیر طبیعی داشتند. برای همه به جز یک نفر، نقص در بسته شدن کامل لوله عصبی طناب نخاعی را در ناحیه قفسه سینه تحت تاثیر قرار داد. سه نوزاد با بدشکلی Arnold-chiari نوع II د ارای نشانه ، ABR غیر طبیعی نشان دادند. به طور قابل توجهی ، یک نوزاد فقط نقص در ناحیه ساکروم کمری (Lumbosacral) داشت. همچنین این نویسند‌ها اطلاعات گروهی و یک case report ارائه کردند که تایید می کند در ابتدا زمان‌های نهفتگی بین موجی طبیعی می‌تواند برگشت داده شوند و در طی محدوده طبیعی از نظر بالینی توسط کاهش فشار استخوان و مواد فیبروزی از طریق جراحی قرار گیرند (میانگین مطابق با سن به اضافه 5/2 انحراف معیار) تفاوت‌های بین دو گوش ذکر شده‌اند و به تحریک جداگانه هر گوش در ثبت‌های بالینی تاکید می‌شود.

اوتیسم Autism:

زمینه:

اوتیسم یک اختلال رشدی عصبی (neuro developmental) است که ارتباط شفاهی و غیر شفاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب ناتوانی کودک برای ایجاد ارتباطات طبیعی با اشخاص دیگر حتی والدین می‌شود. این ویژگی مشخص اوتیسم ممکن است از زمان تولد وجود داشته باشد یا توانایی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی ممکن است در طی سال‌های اولیه زندگی عود کند. علاوه بر این، ویژگی‌های بچه‌های مبتلا به اوتیسم شامل رفتار تکراری و غیر ارادی (مثل رفتارهای در برگیرنده اشیا یا حرکات تکراری)، آسیب شدید کسب زیان و مهارت‌های ارتباطی، فقدان لبخند و حالت صورت، واکنش‌های نامناسب به موقعیت‌ها و رویدادهای متفاوت، رفتار غیر قابل پیش‌بینی (محدوده‌ای از خشونت تا بی‌حرکت)، عدم آگاهی از خطرات، ویژگی‌ها و وضعیت‌ها یا ژست‌های عجیب و پاسخ‌های غیرطبیعی نسبت به تحریک حسی هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی