دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

گزارش تحقیق = AMLR با کلیک و تون برست 250 و 4000 هرتز در بزرگسالان بررسی شد. مجموعه Na-Pa از نظر دامنه، با محرک کلیک بزرگتر از محرک تون برست است.  دامنه Na-Pa برای 4000Hz بزرگتر از دامنه Na-Pa برای 250Hz است.

گزارش تحقیق (از محققین بالا) دامنه AMLR برای محرک کم فرکانس بزرگتر از دامنه AMLR برای محرک پرفرکانس است. استفاده از ماسکینگ همانسویی (محرک و نویز در یک گوش) برای کاستن از احتمال برانگیختن AMLR از نواحی فرکانسی فراتر از فرکانس محرک (تحریک نواحی فرکانسی بالاتر، توسط محرک کم فرکانس و پر شدت) استفاده می‌شود.

گزارش تحقیق = کاربرد محرک تون برست و ماسکینگ با تون – همانسویی بررسی شده است. انتخاب فرکانس برای ABR و AMLR یکسان است. کوک جغرافیایی (Tonotopic Tunning) از ساقه مغز تا کورتکس مشابه است. از ABR و از AMLR می توان برای تخمین آستانه شنوایی با فرکانس ویژه استفاده کرد.

گزارش تحقیق: AMLR کلیک و تون برست (پایین 500Hz) و بالا (4000Hz) را بررسی کردند. سمعک زیمنس آلمان با محرک تون برست فرکانس پایین (500Hz) دامنه و پایداری Pb بیشتر است.

طول مدت (Duration)

مطالعه روی تاثیر طول مدت محرک در ABR اندک است. مطالعه تاثیر طول مدت (زمان تاخیر، افت و پلاتو) در AMLR فراوان صورت گرفته است. از ابتدا AMLR بعنوان یک تکنیک بالقوه برای ارزیابی حساسیت شنوایی در نواحی فرکانسی مجزا مطرح بوده است. محدودیت های روش تحقیق در مطالعات اولیه منجر به کسب نتایج محدود شده است. اکثرا تاخیر زمان خیز / افت را برای محرک تونال در یک شدت (dBSL 50 تا 40) بررسی کرده اند. و به بررسی تاثیر سایر فرکانسهای بالاتر و پایین‌تر و شدت های مختلف نپرداخته اند. با کاستن از طول مدت خیز محرک تا 50msec (در واقع ایجاد یک کلیک) دامنه AMLR بزرگتر می شود.

تاثیر تغییر زمان خیز / افت برای مولفه های تاخیری (Pa نسبت به Nb و Nb نسبت به Pb) بیشتر از تاثیر بر روی مولفه های مقدم (Pa نسبت به Na و Na نسبت به Pa) است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی