دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰


1.اثرات سن و جنس:
اجزای پاسخ های میان رس تحت تاثیر سن قرار نمی گیرند.تغییرات تکاملی در 10 سال اول زندگی دیده می شود که به دلیل تغییرات حاصل از بلوغ در نوزادان و قیمت سمعک اطفال می باشد. MLAEPهادر اوایل نوجوانی،همانند بزرگسالن به بلوغ کامل خود می رسد.معمولا بلوغ امواج پس از دهه ی اول زندگی دیده می شود.این تکامل نه تنها شامل دامنه و زمان نهفتگی می باشد،بلکه شامل تکرارپذیری و تاثیرات وضعیت فرد بر آزمون ها نیز می باشد.رشد فرد سبب تغییر در ساختار اموج می شود.پاسخ های بعد از Pbدر نوزادان طبیعی،قابل ثبت می باشد.Na معمولا پس از8سالگی دیده می شود.مطالعه ی افراد بزرگسال نشان می دهد که زمان نهفتگی و دامنه یPa،با افزایش سن،افزایش می یابد.درمطالعه ای که بر روی گروهی از زنان نشان داده شد که با افزایش سن،دامنهPaرشد خطی دارد،اگرچه حساسیت شنوایی در این امر تاثیرگذار است.در مطالعه ی دیگری که بر روی افراد20تا86 سال انجام شد،نشان داده شد که دامنهNa-Pa با سن ارتباط دارد.دامنهPb(P1یاP50)در زنان با افزایش سن افزایش می یابد،اما بهرحال نمی توان این نتایج را به سایرین تعمیم داد،چون در این مطالعه،از ترکیب PaوPb در بررسی و آنالیزشان استفاده نمودند.
چامبر(1992)نشان داد که با افزایش سن،دامنه Pbافزایش می یابد.ارائه یک جهت تحریک بصورت دو گوشی نشان داد که اثر تغییر میزان تکرار ارائه(تحریک) بر دامنه P1-N1 ،در افراد جوان،بیشتر از افراد مسن است.
تاثیرات چرخه ریکاوری بر نهفتگیP1 هنوز مشخص نشده است و تاثیرات جنسیت در این حوزه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.اروین با ارائه محرک بصورت دو گوشی دریافت که زمان نهفتگیPb در زنان مسن افزایش می یابد و علت این امر را تغییرات وابسته به هورمون های یائستگی در زنان عنوان کرد.
اپینک نیز مطالعه ای را انجام داداما نتوانست که رابطه ای بین نهفتگی Pb و تغییرات مرتیط با افزایش سن نشان دهد.در مطالعه ی دیگری که توسط دایاز(1998) بر روی افراد20تا86سال انجامداد،به این نتیجه رسید که دامنه Nb-Pb با سن افراد رابطه دارد..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی