دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

xهنگامی که کودکی با کم شنوایی متولد می شود تهیه ی فروش سمعک استارکی زودهنگام سمعک به منظور افزایش مهارت شنیداری کودک و یادگیری مهارتهای زبانی امری ضروری است.شواهد نشان می دهد که سمعکها بهتر است که قبل از سن 6 ماهگی تهیه شوند.برای اینکه سمعکها به شکل مطلوبی تنظیم شوند باید آستانه ها برای هر گوش تا حد امکان به شکل دقیق و جداگانه بدست آید.اینکه از چه تبدیلاتی برای تفسیر آستانه های شنوایی کودکان استفاده می شودزیاد مهم نیست چرا که اندازه ی کوچک کانال گوش بچه ها تفسیر آستانه های شنوایی را دشوار می کند.بیان کردن آستانه ها به صورت db spl به جای db hl می تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند همچنین می توانیم از روش معادل سازی آستانه ها با آستانه های بزرکسالان نیز استفاده کنیم.
استفاده از سمعکهای BTE همراه با قالب نرم در کودکان تا 8 سالگی بهترین نوع فالب است.این سمعکها باید دارای ویژگیهایی باشند که کودک را قادر سازند که بهترین سیگنال ممکن را دریافت کند به همین دلیل بهتر است که از وسایل کمک ارتباطی مثل سیستم fm درون سمعکهای آنها استفاده کنیم تا در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کنند.تجهیزات wireless استفاده شده در سمعک باید قادر باشند تا صداهای لوکال را تا حد امکان کاهش دهند.
میزان تقویت مطلوبی که باید برای کودکان تجویز شود امری بحث برانگیز است.هیچ شکی وجود ندارد که برای انجام مکالمات به طور موثر  در زمان کودکی کودکان باید از نسبت سیگنال به نویز بیشتری در مقایسه با بزرگسالان برخوردار شوند.برای به دست آوردن میزان بهره ی مطلوب در کودکان به کوپلری با حجم کمتر نسبت به بزرگسالان نیازمندیم چرا که حجم کانال گوش آنها کمتر است.بهترین روش برای بدست آوردن بهره در کودکان استفاده از تفاوت میان اندازهی گوش واقعی و بهره ای است که از طریق کوپلر بدست می آید.
فیتینگ سمعکها با استفاده از آزمونهای گفتاری(برای کودکان بالای سه سال)،روش جفتی-مقایسه ای(برای کودکان بالای 6 سال) و همچنین با گزارشات سابجکتیو دریافتی از سوی والدین کودکان و یا معلم های آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.ماکسیمم خروجی تجویزی در سمعکها برای کودکان باید از طریق مشاهده ی واکنش کودکان هنگام دریافت اصوات با شدت بالا ارزیابی شود و در کودکان بالای 6 سال از طریق ارزیابی میزان بلندی اصوات دریافتی این کار صورت می گیرد.
تقویت موثر برای کودکان بدون حمایت و پیگیری والدین امکان پذیر نیست.بنابراین اودیولوژیست باید راههای مختلف حمایت و سازگاری با  شیوهای جدید را  به والدین بیاموزد. یکی از راههای ارائه ی خدمات توانبخشی مداوم ایجاد سرویسهای فعال پیرامون هدف مورد نظر است که از ملحق شدن والدین و اودیولوژیست تشکیل می شود(و همچنین کودک زمانی که به اندازهی کافی بزرگ شد.).
اطلاعاتی که باید در اختیار والدین قرار بگیرد شامل جنبه های حفاظتی در زمینه های تقویت و کم شنوایی است.برخی دیگر از جنبه های دیگر حفاظتی وسایل کمک شنیداری عبارت است ازقورت دادن باتری،در معرض نویز بالا قرار گرفتن،ضربه های فیزیکی و دریافت نکردن صداهای هشداردهنده در صورت عدم عملکرد صحیح سمعک.
این فصل اطلاعاتی را درباره ی تقویت در کودکان به خصوص نوزادان در اختیار ما قرار می دهد ولی اینکه این اطلاعات را به طور کامل به ما بدهد امکان پذیر نیست سایر اطلاعاتی که درمورد فیتینگ سمعک در سایر فصل ها آمده است می تواند در مورد کودکان نیز مفید واقع شود. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد اختلالات شنوایی کودکان خواننده باید به منابع کاملی که در زیر آمده است 

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی