دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

توجه داشته باشید که هنجارهای فرهنگی -اجتماعی و شناخت جهان واقعی به ما خرید سمعک اتیکن در فهم استنباط از گفتمانکمک می کند.  مثلا در جمله ی شماره ی شماره ی(21)که نوشته شده توریست یا گردشگر بی ملاحظه کبریت روشن را از پنجره ی ماشین بیرون انداخت،ما بدون خواندن قسمت دوم جمله می توانیم استنباط کنیم که کبریت روشنی را پرتاب کردن می تواند پیامد خطرناکی را به دنبال داشته باشد همانطور که در بخش دوم جمله ذکر شده است که کبریت روشن باعث آتش گرفتن و به عبارتی تخریب قسمت هایی از جنگل شد.همچنین به طریقه ی استنباط یابی در دو جمله ی زیر توجه کنید:      
(24)الف)زن در تئاتر بسیار برجسته بود   ب)زن در تئاتر مشغول به کار بود                                            
با استفاده از استنباط سازی تقریبا می توان گفت که هر دو جمله به خواننده یک نوع معنا می دهد،همانطور که در بالا ذکر شد ارزش های فرهنگی-اجتماعی و شناخت پدیده های جهان واقعی به ما در فهم گفتمان و ارائه ی استنباط های مناسب برای جملات کمک می کند. در هر دو جمله ی زن در تئاتر بسیار برجسته بود و زن در حوزه ی تئاتر کار می کرد می توان از طریق ارائه ی استنباط به هنرپیشه بودن زن پی برد. ارائه ی استنباط درست به ما می نمایاند که امروزه کار در زمینه ی تئاتر و سینما هنرپیشه بودن را در ذهن متبادر می سازد.
 این است که ارزش های فرهنگی-اجتماعی و شناخت نسبت به جهان واقعی به ما در ارائه ی استنباط سازی  و در نهایت فهم کامل گفتمان یاری می رساند.
استنباط های پلی، استنباط های برگشتی یا استنباط به عقب نیز نامیده می شوند به این معنا که این استنباط ها مستلزم این هستند که شنونده اطلاعات پیشین و قبلی را در گفتمان مرور و بازخوانی کند تا از این طریق بتواند انسجام بخشی را در دیگر آیتم ها و کلمات گفتمان ایجاد کند. برای مثال در جمله ی 20، فرد باید واژه ی آبجو را ببیند تا استنباط نماید که آبجو جزئی از تجهیزات سفر محسوب می شود. استنباط های تفضیلی یا رو به جلو استنباط هایی هستند که خواننده بعد از قطعه ای از متن با آنها برخورد می کند. در اینجا ما به ارائه ی دو استنباط تشریحی متفاوت در باره ی آنچه که بعدا برای هر یک از دو جمله ی زیر پیش آمده است می پردازیم:
(25) الف) آلکس به طور ناگهانی لیوان شراب را بر روی فرش ریخت.
ب) آلکس به طور ناگهانی لیوان شراب را بر روی پاسیو سنگی ریخت.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9%d9%86/


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی