دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

استنباط سازی:
حافظه برای جملات-وحافظه برای هر چیز دیگری-از طریق استنباط ها تقویت می شود دکتر ولدبیگی که همراه با اطلاعاتی که درجمله استخراج شده اند در حافظه ما ذخیره می شود.شکل گیری و ذخیره ی استنباط ها کلید اصلی پردازش گفتمان است.حتی کوتاه ترین و ساده ترین گفتمان ها نیاز به استنباط شخص خواننده دارد زیرا تنها با استنباط است که جملات در ذهن ما به شکل یک قالب منسجم و یک ساختار منسجم در می آید. راجر(1976) استنباط را هسته ی اصلی گفتمان میداند.                 
در بخش اولیه ی این فصل بر این موضوع تاکید نمودیم که چگونه استنباط های ابزاری و مکانی ( فاصله ای) به بازنمایی حافظه ی جملاتی که فرد با آن مواجه می شود، افزوده می شود. استنباط ها همچنین می توانند در جایگاه مدلول برای بدیع بنشینند. هاویلند و کلارک ( 1974) به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه افراد برای وصل کردن و پیوند دادن جملات به هم نوعی استنباط پلی ایجاد می کنند. این نوع استنباط در مثال زیر نشان داده می شود. در این مثال برای ساخت یک جمله ی منسجم باید بین دو عبارت آبجو و تدارکات سفر پیوند برقرار شود:
(20) ما تجهیزات سفر را چک کردیم. آبجو گرم بود.
در اینجا شنوندگان قادر خواهند بود بر مبنای چنین استنباطی ( پیوند دادن آبجو و تجهیزات سفر) فرایند پردازش این جمله را سهولت ببخشند. در این جمله آبجو بخشی از تجهیزات سفر است و از طریق پلی که بین عبارت آبجو و تجهیزات سفر برقرار می شود درک جمله به راحتی ممکن است. استنباط پلی در این جمله بسیار ساده تر از یافتن مدلول برای آتش در جمله ی 21، او  در جمله ی 22 و زن در جمله ی 23 می باشد.
 (21) توریست یا گردشگر بی ملاحظه یک کبریت روشن را از پنجره ی ماشین بیرون انداخت.آتش چندین قسمت از جنگل پاک را تخریب کرد.  
منبع :

https://tehransafir.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی