دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

دل نوشته ها

معرفی کم شنوایی و درمان آن و نیز کاربرد سمعک

در این وبلاگ قصد داریم درباره انواع کم شنوایی و درمان آن و نیز انواع سمعک های هوشمند نامرئی صحبت کنیم

  • ۰
  • ۰

فایده ی بیشتر سمعک نسبی است زیرا فرد دارای کم شنوای انتقالی امتیاز بدون سمعک اش اطلاعات بیشتر پایینتر و امتیاز با سمعک اش بالاتر است .
بهبود بهتر بازشناسی گفتاری که در افراد انتقالی دارای سمعک به وجود می آید به این دلیل است که در افراد دچار کم شنوایی حسی با دریافت سمعک نوعی اعوجاج و یا حلزونی اتفاق می افتد و این باعث می شود که باسمعک (درحالت aided ) عملکرد خیلی خوبی نداشته باشند ولی این نوع اعوجاج در افراد CHL اتفاق نمی افتد.
قبل از تهیه کردن سمعک برا ی جبران کم شنوایی انتقالی باید عمل جراحی اصلاحی درنظر گرفته شود.
خلاصه ، اگر چه در ابتدا کم شنوایی تون خاصی بحث شد اما این معیار غیر قابل اعتمادی برای کاندیداتوری است که چه کسی به جز افراد سالم و یا دارای کم شنوایی شدید از سمعک سود خواهد برد؟ 
برای تمام مردم دارای کم شنوایی در این محدوده ، آستانه شنوایی گرفتن فقط برای راهنمایی شدن برای پرسیدن سوالات بیشتر خوب است .
بیمار ان دارای کم شنوایی متوسط در اغلب موقعیت های شنیدن قادر به شنیدن بخش هایی از گفتار نخواهند بود.
اگر آن ها اظهار کردند که ناتوانی راتجربه نکرده اند و نمی خواهند سمعک بگیرند باید علت رسیدگی شود . که آیا آن ها ناتوانی خودرا انکار می کنند؟
آیا آن ها نحوه ی زندیگ و روابط شان را به نوعی اداره می کنند که به واسطه ی آن قادر به کاهش اثرات سوء این ناتوانی شان باشند؟ آیا آن ها از این که ملزم به ایجاد چنین تغییراتی در زندگی شان شده اند راضی اند؟
آیاانتظار آن ها از سمعک واقع بینانه است ؟ یقیناً هر فرد یک سری نیاز هایی دارد اما آیا نیازهای آن ها با استفاده از یک وسیله ی الکترواکوستیکی (سمعک) قابل پاسخ گویی است یا خیر ؟
توانایی بازشناسی گفتار 
اغلب پیشنهاد شده است که امتیاز وضوح گفتار بسیار پایین ، نشان می دهد که فرد ناشنوا از سمعک سود می برد. اگر چه به نظر نمی رسد که معیار معتبری باشد. همان طور که در بخش 8 . 2 . 1 بحث شد به طور مشابه امتیاز گفتار بالا ثابت نمی کند که فرد کم شنوایی اش در حدی نیست که از سمعک سود ببرد. این قبیل راه برد معتبر نیست ، زیرا امتیاز گفتار به شدت به موقعیت تست وابسته است .
از جمله سطح گفتار ، سطح نویز ، اعوجاج و مواد گفتار دشوار .
هر نتیجه ای مبنی بر  عدم مشکل خود تنها زمانی می تواند قابل اجرا باشد که اندازه گیری های گفتاری انجام شده باشد. پیش بینی این که فردمی تواند درک گفتاری خود را در سطح وسیعی ازشرایط محیطی که بیشتر افراد با آن روبه رو می شوند بالا ببرد. می تواند وظیفه ی سختی باشد. 

منبع:

https://tehransafir.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی